زونا Things To Know Before You Buy

Wiki Article

زونا بیماری است که با جوش‌های پوستی دردناک و تاول‌هایی همراه است و در یک طرف بدن، به طور معمول صورت یا نیم تنه بالایی بدن اثر می‌گذارد. به این بیماری ممکن است تبخال زوستر یا زوستر نیز گفته شود.

کریپلین با استفاده از این ریشه لغوی این بیماری، نامی جهت تشخیص افکار توهمی به وجود آورد. بنا به تعریف او هرگونه افکار توهمی، بدون احساسات خودآزارانه، در این دسته می‌گنجند.

هدف اصلی ما در سایت دکتر بهشتیان ارایه خدمات و مطالب علمی و به روز به شما خواننده گرامی می باشد.

برای آشنایی با نحوه برخورد با شوهر پارانوئید یا همسر مبتلا به این اختلال حتما با یک روانشناس باتجربه صحبت کنید. مساله پارانوئید و طلاق یک مساله کاملا جدی است، بنابراین اگر قصد دارید به دلیل این اختلال از همسرتان جدا شوید، بهتر است قبل از جدایی ابتدا از او بخواهید که نسبت به درمان اقدام کند.

چند روز پس از شروع ناراحتی پوستی (یا به ندرت، چند هفته پس از آن)، بثورات مشخصه زونا ظاهر می‌شوند. این جوش‌ها به طور معمول به عنوان خوشه ای از تکه‌های قرمز کوچک شروع می‌شوند و در نهایت به تاول‌های کوچکی تبدیل خواهند شد. این تاول‌های پُر از مایع در نهایت باز می‌شوند و زخم‌های کوچک به آرامی خشک می‌گردند و از بین می‌روند.

ثانیاً پارانویا را جزء اجتناب‌ناپذیر اندیشهٔ صاحبان افکار بلند و انتزاعی‌نگر به‌شمار آورد تا ضمن صحه گذاشتن بر این فرض فروید، منظور او را به درستی فهمید. از این رو با مراجعه به زندگی‌نامهٔ روشنفکران و نفوذ در لایه‌های زیرین و پنهانی زندگی و افکار آنان، شاید به جرئت بتوان گفت افرادی همچون گالیله، ژان ژاک روسو، نیچه، شوپنهاور، کافکا، همینگوی، تولستوی، فروید و… اگرچه از اختلال شخصیت پارانوئیدی به دور بوده‌اند لیکن اندیشه‌های پارانوئیدی داشته‌اند و آن را در گفته‌ها و نوشته‌های خود تصویر کرده‌اند.

جوش پوستی تاول‌دار ممکن است در یک یا چند باند مشخص دارای اعصاب حسی پوست به نام درماتوم ظاهر شود. مکان‌های معمول برای این کار عبارتند از:

در صورت ایجاد نورالژی پس از هورمونی، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارند، از جمله کرم‌های موضعی مانند کپسایسین، لیدوکائین، داروهای ضد انعقادی مانند، گاباپنتین (نورونتین)، پرگابالین، داروهای ضد افسردگی بیماری زونا چه و تزریق گلوکوکورتیکوئید داخل رحمی، ممکن است برای بیمارانی که به داروهای معمولی و اقدامات درمانی پاسخ نمی‌دهند، مفید باشند.

این ناراحتی به طور معمول چند روز قبل از ایجاد جوش‌های مرئی ایجاد می‌شود و در موارد نادر، این جوش‌های مرئی در بیماری زونا ظاهر نمی‌شوند (وضعیتی به نام تبخال زوستر سینوس).

کارشناسان استفاده از واکسن واریسلا (واکسن آبله مرغان) را در دوران کودکی توصیه می‌کنند. با ۲ دوز واکسن، احتمال ابتلا به آبله مرغان حداقل ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

بیماری زونا (تبخال زوستر) یک عفونت ویروسی است که باعث شیوع بثورات دردناک یا تاول‌های پوستی می‌شود. این بیماری ناشی از ویروس واریسلا زوستر است، همان ویروسی است که باعث ایجاد آبله مرغان می‌شود.

خانه سبک زندگی سلامت سلامت جسم بیماری زونا چیست؛ علائم، عوارض، روش‌های درمان و پیشگیری

زونا یک عفونت ویروسی است که در میان مردم وجود دارد. در این مقاله از تریتا، توضیح می‌دهیم که زونا چیست؟ چه علائمی دارد و چطور می‌توان آن را درمان کرد. با ما همراه باشید.

1 situation, paranoid individuality dysfunction, can make it challenging to belief others. It can result in destructive views about individuals that just aren’t correct, like “They don’t like me,” “They’re generating pleasurable of me,” or simply “They’re plotting against me.

Report this wiki page